Szkoła Podstawowa w Zabawie

Wędrujemy śladami Jana Pawła II

Utworzono dnia 30.09.2019

„Góry pozwalają doświadczyć trudu wspinaczki, strome podejścia kształtują charakter, kontakt z przyrodą daje pogodę ducha" – takimi słowami Ojciec Święty mówił o swojej wielkiej miłości do gór. Biorąc sobie powyższe słowa do serca, naszą wrześniową wycieczkę z cyklu „Szlakiem Jana Pawła II” odbyliśmy na Podhale, miejsce szczególnie bliskie naszemu Patronowi szkoły. Pierwszym punktem programu było nawiedzenie Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, które powstało jako wotum dziękczynne za uratowanie życia Ojca Świętego. Następnie wraz z przewodnikiem tatrzańskim, panem Michałem, przeszliśmy Doliną Strążyską do wodospadu Siklawica. W czasie drogi mieliśmy przed sobą pięknie widoczny szczyt Giewontu z górującym nad nim krzyżem - „Ten krzyż patrzy na całą Polskę, od Tatr aż do Bałtyku, ten krzyż mówi całej Polsce: „Sursum corda! - „W górę serca!”. Trzeba, ażeby cała Polska, od Bałtyku aż po Tatry, patrząc w stronę krzyża na Giewoncie, słyszała i powtarzała: Sursum corda” (Jan Paweł II). Następnie po smacznym obiedzie w Rusałce, poszliśmy na spacer na słynny deptak Krupówki. Tam była okazja kupić sobie pamiątki, lody i „poczuć” atmosferę Zakopanego. Ostatnim punktem programu naszej wycieczki był przyjazd do miejsca bardzo związanego z naszym patronem czyli do Ludźmierza. Tamtejsze sanktuarium było miejscem zdarzenia, które po latach uznano za prorocze - w 1963r. z ręki figury Matki Bożej wypadło berło, które pochwycił ówczesny bp Karol Wojtyła. „Karolu, Maryja dzieli się z Tobą władzą” - takie słowa wypowiedział wtedy kard. Franciszek Macharski. W Ludźmierzu pomodliliśmy się przed obliczem uśmiechniętej Gaździny Podhala, a następnie przespacerowaliśmy się po Ogrodzie Różańcowym, w którego centrum umieszczona jest rzeźba przedstawiająca klęczącego papieża. Wycieczka była bardzo udana, tym bardziej, że stała się okazją do integracji naszej społeczności szkolnej z mieszkańcami parafii zabawskiej.

Organizatorzy

Wędrujemy śladami Jana Pawła II

Utworzono dnia 30.09.2019, 11:58

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.